Πληροφορίες για ΑμεΑ

Πληροφορίες για ΑμεΑ

Η συγκέντρωση των υποψηφίων για όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα ανταλλαγής προκύπτει από ανοιχτό, ισότιμο εθνικό διαγωνισμό, και βασίζεται στα ατομικά προσόντα και την ακαδημαϊκή αριστεία του κάθε υποψηφίου. Το Ίδρυμα Fulbright στην Ελλάδα υπηρετεί με αφοσίωση την αναγνώριση της έμφυτης αξιοπρέπειας και αξίας του κάθε ατόμου, καθώς και την παροχή ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών.

Η παραπάνω παράγραφος δεν είναι απλώς ένα σλόγκαν, αλλά πεποίθησή μας. Το Ίδρυμα Fulbright στην Ελλάδα έχει βασικό στόχο να συγκεντρώσει υποψηφίους για τα προγράμματα υποτροφιών από ένα όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Στο κοινό αυτό περιλαμβάνονται όλα τα άτομα –φοιτητές, επιστήμονες-ερευνητές, εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες– με αναπηρία.

Η αναπηρία δεν χρήζει πάντα βοηθητικού εξοπλισμού, όπως το αμαξίδιο ή το δεκανίκι, που τις καθιστούν προφανείς στον άλλο. Αντιθέτως, οι περισσότερες αναπηρίες δεν είναι ορατές. Μπορεί να περιλαμβάνουν συμπτώματα όπως εξουθενωτική κόπωση, πόνο, γνωστικές δυσλειτουργίες και ψυχικές διαταραχές, προβλήματα ακοής και όρασης, και πολλά άλλα.

Το ταξίδι στο εξωτερικό θέτει πολλές προκλήσεις σ’ έναν υπότροφο με αναπηρία. Οι υπότροφοι με αναπηρία καλούνται να τα βγάλουν πέρα με μια νέα χώρα, μια νέα κουλτούρα, μια νέα γλώσσα, και επίσης να περάσουν τα μαθήματά τους. Έχουν να τα κάνουν όλα αυτά, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν μια διαφορετική πραγματικότητα για το τι σημαίνει να είσαι ΑμεΑ σε σχέση με τη χώρα καταγωγής τους. Είτε χρειάζονται βοήθεια είτε όχι, είναι πρωτίστως υπότροφοι που επισκέπτονται ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα για να μάθουν, να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν πνευματικά – όπως και κάθε άλλος υπότροφος.

Οι βασικοί παράγοντες για την εξασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας από την υποτροφία είναι η προσεκτική προετοιμασία και η σωστή επικοινωνία. Σ’ αυτήν τη σελίδα, θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε κάποιες οδηγίες που μπορεί να κάνουν το ταξίδι σας στις ΗΠΑ ή στην Ελλάδα ευκολότερο.

Αμερικανοί Υπότροφοι που ταξιδεύουν στην Ελλάδα

Αναλυτικές πληροφορίες (στα αγγλικά)